SEO & SEA

Beter vindbaar met SEO en SEA door Webmaten.

SEO en SEA: afkortingen van belangrijke termen in de online marketing. Veel van hetzelfde op het eerste gezicht, maar toch verschillend. Bij Webmaten weten we gelukkig precies het verschil en hoe dit van toepassing is op jouw organisatie.

SEO: schrijven voor gevorderden

Zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimalization) gaat om de organische vindbaarheid van een website. Google (de grootste zoekmachine) vindt websites aan de hand van de inhoud op die website. Oftewel: de teksten die jij nu leest worden door Google beoordeeld. Beantwoord het de vraag van een zoekopdracht? Dan kom je hoog in Google te staan. De balans tussen leesbaarheid, inspiratie en SEO schrijven is niet eenvoudig: gelukkig weet Webmaten van de hoed en de rand.

Advertenties 2.0: het belang van SEA

Naast organische zoekresultaten biedt Google organisaties ook de kans om betaald hoog te scoren. Dit kan met SEA, oftewel zoekmachineadverteren (Search Engine Advertising). In tegenstelling tot SEO heb je bij SEA direct resultaat. Je investeert je advertentiebudget en kan vervolgens realtime volgen wat het je oplevert. Het goed opzetten van deze betaalde campagnes op Google is een kunst op zich en Webmaten beheerst deze.

Wil je weten of SEO en SEA ook voor jouw website interessant zijn? We helpen je graag verder!

Heb je vragen?